Palota karácsonyi támogatás megállapítása iránti kérelem

Ügyintézés

Palota karácsonyi támogatásban elsősorban azon személyek részesülhetnek, akik öregségi nyugdíjban, időskorúak járadékában, rokkantsági és rehabilitációs ellátásban vagy rokkantsági járadékban részesülnek.

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézésSzemélyes ügyintézés
Jogosultak köre

Palota karácsonyi támogatásra jogosult az a Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzata közigazgatási területén bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, és életvitelszerűen is Budapest Főváros XV. kerületében lakó személy, aki öregségi nyugdíjban, időskorúak járadékában, rokkantsági és rehabilitációs ellátásban, özvegyi nyugdíjban vagy rokkantsági járadékban részesül, és akinek a havi összes jövedelme nem haladja meg a 200.000 Ft-ot.

Mit kell tennie

Elektronikus ügyintézés esetén:

A kitöltött Palota karácsonyi támogatás megállapítására kérelem nyomtatványt és a Benyújtandó dokumentumok menüben felsoroltakat küldje meg az e-Papír üzenetküldő portálon Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzata számára.

Az e-Papír alkalmazásba belépve ki kell választania

  • a témacsoport legördülő menüből az Önkormányzati igazgatást,
  • az ügytípus legördülő menüből a Szociális ügyeket,
  • a címzett legördülő menüből Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, és csatolnia kell
  • a kitöltött Palota ápolási támogatás megállapítására kérelem nyomtatványt.

Személyes ügyintézés esetén:

A kitöltött Palota karácsonyi támogatás megállapítására kérelem nyomtatványt adja le ügyfélfogadási időben Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, vagy azt postai úton küldje meg az 1601 Budapest, Pf. 46 postacímre. Személyes ügyintézés esetén lehetősége van az Ügyfélszolgálatra időpontot foglalni online módon az Időpontfoglalóra kattintással.

A letölthető nyomtatványt megtalálja a Benyújtandó dokumentumok menüben, vagy papíralapon beszerezheti az Ügyfélszolgálaton. 

Határidők

Kérelmet október 15. és november 30. között, jogvesztő határidőn belül kell benyújtani.

Sommás eljárásban nyolc (8) nap, teljes eljárásban hatvan (60) nap, mely a kérelem benyújtását követő napon indul. (Sommás eljárásnak van helye, ha a hiánytalanul előterjesztett kérelem és mellékletei, valamint a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján a tényállás tisztázott és nincs ellenérdekű ügyfél.)

Benyújtandó dokumentumok
  • Kérelem nyomtatvány Palota karácsonyi támogatás megállapítására,
  • nyugdíj, nyugdíjszerű rendszeres pénzellátásról a folyósító szerv, ellátás összegére, típusára vonatkozó tárgyévi értesítését és az utolsó havi nyugdíj átvételéről szóló igazolást (pl.: postai szelvény, folyószámla igazolás, folyósító szerv igazolása),
  • munkáltatói jövedelemigazolás (ha dolgozik is), az önkormányzatnál rendszeresített formanyomtatványon,
  • lakossági folyószámlára történő utalás kérése esetén a számlaszámot igazoló irat.
Fizetési kötelezettség

Az eljárás költség- és illetékmentes.

Eljáró szerv

Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztálya.

Felettes szerv/jogorvoslat

A döntések ellen a közléstől számított 15 napon belül illetékmentes fellebbezésnek van helye, melyet a Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzat Képviselő-testületének címezve a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán lehet benyújtani.

Lehetősége van az Ügyfélszolgálatra időpontot foglalni online módon az Időpontfoglalóra kattintással.

Egyéb információ

A támogatás gyakorisága, összege:

A Palota karácsonyi támogatás évente egy alkalommal állapítható meg.

Összege a Rendelet szerinti jövedelemsávok szerint 10.000 Ft-tól 25.000 Ft-ig terjedhet.

Fogalmak

Jövedelmi adatok:

A kérelmező a kérelemben saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékot, igazolást a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni szükséges. A családtagok jövedelmét külön-külön kell feltüntetni.

A jövedelem igazolására:

a) a munkabérről, munkáltató által fizetett táppénzről a munkáltató által - az önkormányzatnál rendszeresített formanyomtatványon - kiállított jövedelemigazolás,

b) vállalkozó vagy őstermelő esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egy havi átlagáról szóló nyilatkozat és a Nemzeti Adó és Vámhivatal igazolása,

c) Önkormányzat/Kormányhivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások esetén a rendszeres pénzellátást megállapító határozat és a kérelem benyújtását megelőző havi ellátás összegét igazoló szelvény vagy bankszámlakivonat,

d) nyugdíj, nyugdíjszerű rendszeres pénzellátás és árvaellátás esetén a folyósító szerv, ellátás összegére, típusára vonatkozó tárgyévi értesítése, és az utolsó havi nyugdíj átvételéről szóló igazolás (pl.: postai szelvény, folyószámla igazolás, folyósító szerv igazolása),

e) a gyermekgondozási támogatások esetében a megállapító szerv határozata és a kérelem benyújtását megelőző havi összegről szóló szelvény vagy bankszámlakivonat,

f) a gyermektartásdíj esetén a kérelem benyújtását megelőző havi postai feladóvevény vagy bankszámlakivonat, ennek hiányában az összeg átadásáról szóló és büntetőjogi felelősség tudatában tett nyilatkozat,

g) a házasság felbontását, gyermekelhelyezést megállapító bírósági végzés, vagy a gyermekelhelyezésről és gyermektartásdíjról szóló szülői egyezségről kiállított irat

h) állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén a Gyámhivatal erről szóló határozata,

i) ösztöndíj és egyéb juttatások esetén az oktatási intézmény által kiállított igazolás,

j) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett egyhavi átlagról szóló nyilatkozat

k) amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója vagy a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, és álláskereső úgy az erről szóló nyilatkozat és a Munkaügyi Központ igazolása arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül,

l) közfoglalkoztatott esetében a munkaszerződés, méltányossági kérelem esetén az utolsó fizetési igazolás is,

m) életjáradék esetén az életjáradéki szerződés,

n) egyéb jövedelmek / bevételek esetén a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozat.