Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés

Ügyintézés

A szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatását köteles bejelenteni.

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézésSzemélyes ügyintézés
Jogosultak köre

Budapest XV. kerületében létesítendő szálláshelyek vonatkozásában a szálláshely-szolgáltató cég, egyéni vállalkozó, magánszemély.

Mit kell tennie

Elektronikus ügyintézés esetén:

Az E-Önkormányzat portálon először válassza ki Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, majd töltse ki és elektronikusan küldje be az ipar-kereskedelem ágazat szálláshely ügytípus SZÁLLÁSHELY NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELI KÉRELEM, BEJELENTÉS űrlapot.

A hatóság elektronikus úton tart kapcsolatot azzal a bejelentővel, aki, amely az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett. A gazdálkodó szervezetek, ideértve az egyéni vállalkozókat is, kötelesek hatósági ügyeiket elektronikusan intézni.

Személyes ügyintézés esetén:

A kitöltött SZÁLLÁSHELY NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELI KÉRELEM, BEJELENTÉS űrlapot adja le ügyfélfogadási időben Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, vagy azt postai úton küldje meg az 1601 Budapest, Pf. 46 postacímre. A letölthető nyomtatványt megtalálja a ... Benyújtandó dokumentumok menüben, vagy papíralapon beszerezheti az Ügyfélszolgálaton. Személyes ügyintézés esetén lehetősége van az Ügyfélszolgálatra időpontot foglalni online módon az Időpontfoglalóra kattintással.

Határidők
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2. § 22. pontja szerinti szálláshely esetében a bejelentés megtételét követő nyolc (8) nap az igazolás kiadása, tizenöt (15) nap a nyilvántartásba vétel,
  • a nem üzleti célú közösségi szálláshely esetében az ügyintézési idő
    a hiánytalanul előterjesztett kérelem és mellékletei, valamint a hatóság rendelkezésére álló
    adatok alapján a tényállás tisztázott és nincs ellenérdekű ügyfél, a hatóság sommás eljárásban dönt, amennyiben ezen esetkörök nem állnak fenn, vagy az ügyfél kérelmére, a hatóság teljes eljárásban dönt, amely hatvan (60) nap.
Benyújtandó dokumentumok
  • A szálláshely helyszínrajza.
  • Nem a bejelentő tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére, például bérletre vonatkozó igazoló okirat, vagy annak másolata a tulajdoni lap kivételével.
  • Haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat
  • Közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat
  • A szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentum
  • A szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentum
Eljáró szerv

Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzat jegyzője.

Felettes szerv/jogorvoslat

Budapest Főváros Kormányhivatala.

Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest Főváros Kormányhivatalához címezve.