Rendezvénytartási engedély megadása iránti kérelem

Ügyintézés

A rendezvényt szervezőnek kérelmet kell benyújtania, ha az alkalmi vagy a rendszeres zenés, táncos rendezvényeken tömegtartózkodásra szolgáló építményben egyidejűleg 300 főnél több személy várható, illetve szabadban tartanak és a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja.

A kötelezettség nem vonatkozik

  • a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre,
  • a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre,
  • vallási közösségek vallásos szertartásaira, rendezvényeire,
  • a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
  • a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézés
Jogosultak köre

Zenés, táncos rendezvényt tartani kívánó vállalkozók, gazdasági társaságok.

Mit kell tennie

Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetőjének, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezőjének kell benyújtania az erre rendszeresített formanyomtatványon.

Elektronikus ügyintézés esetén:

Az E-Önkormányzat portálon először válassza ki Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, majd töltse ki és elektronikusan küldje be az ipar-kereskedelem ágazat rendezvény ügytípus RENDEZVÉNYTARTÁSI ENGEDÉLY MEGADÁSA IRÁNTI KÉRELEM űrlapot.

A hatóság elektronikus úton tart kapcsolatot azzal a kérelmezővel, aki, amely az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett. A gazdálkodó szervezetek, ideértve az egyéni vállalkozókat is, kötelesek hatósági ügyeiket elektronikusan intézni.

Határidők

Az ügyintézés határideje húsz (20) nap.

Benyújtandó dokumentumok
  • A helyiség használatára vonatkozó dokumentum, például bérleti szerződés,
  • nyilatkozat a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról,
  • biztonsági terv a 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet 8. §-ban foglalt adattartalommal,
  • tűzvédelmi szabályzat az építményben tartott zenés, táncos rendezvény esetén,
  • biztonsági terv, amennyiben fennállnak az 55/2009. Korm.rendelet 2. § (3) bekezdésében leírtak.
Fizetési kötelezettség

Az eljárás illetékmentes.

Eljáró szerv

Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat Jegyzője.

Felettes szerv/jogorvoslat

Budapest Főváros Kormányhivatala.

Az ügyben hozott döntés elleni jogorvoslati kérelem benyújtásának határideje a döntés közlésétől számított tizenöt (15) napon belül.

Az ügyfeleket megillető jogokat és terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.

Egyéb információ

Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható. Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzője adja ki. A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg arról igazolást állít ki, és a zenés, táncos rendezvényt nyilvántartásba veszi. A jegyző által vezetett nyilvántartás nyilvános, azt a jegyző az önkormányzat honlapján közzéteszi.

Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni. A tevékenység megszüntetését haladéktalanul be kell jelenteni.