Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem

Ügyintézés

Az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármelyik települési önkormányzat anyakönyvvezetőjénél, külföldön a hivatásos konzuli tisztviselőnél, illetve külföldön történt és hazailag anyakönyvezett anyakönyvi eseményről kérelmezett okirat esetén a hazai anyakönyvezést végző hatóságánál, Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztály Névváltoztatási és Anyakönyvi Osztályán lehet előterjeszteni.

Az anyakönyvi okirat kiállítására az az anyakönyvvezető illetékes, akinél az anyakönyvi okirat kiállítását kérték.

Kérjük, hogy az anyakönyvvezőkkel az alábbi telefonszámokon egyeztessen ügyfélfogadási időpontot: +36 1 305 31 21, +36 1 305 33 53, +36 1 305 33 72

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézésSzemélyes ügyintézés
Jogosultak köre

A cselekvőképes nagykorú személy a születési-, házassági anyakönyvi okiratának kiállítását saját maga vagy az általa meghatalmazott személy útján kérelmezheti.

Kiskorú anyakönyvi okiratának kiállítására irányuló kérelem esetén a törvényes képviselő/k vagy az általuk meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat.

Halotti anyakönyvi kivonat kiadható annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához. A jogos érdeket bizonyítani kell.

A kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolja az okirat átvételéhez fűződő érdekét, igazolja személyazonosságát és az okirat felhasználásának célját.

Mit kell tennie

Elektronikus ügyintézés esetén:

Az E-Önkormányzat portálon először válassza ki Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, majd töltse ki és elektronikusan küldje be az anyakönyvi ágazat kivonat ügytípus ANYAKÖNYVI KIVONAT KIÁLLÍTÁSI KÉRELEM űrlapot.

Személyes ügyintézés esetén:

A kitöltött Anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem nyomtatványt az érintett saját maga, vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén a szülők, vagy a szülők által meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához.

A letölthető nyomtatványt megtalálja a Benyújtandó dokumentumok menüben, vagy papíralapon beszerezheti az Ügyfélszolgálaton. 

Határidők

A kérelemre induló anyakönyvi eljárás ügyintézési határideje főszabályként tizenöt (15) nap.

Benyújtandó dokumentumok

Személyes ügyintézés esetén:

  • A kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolja az okirat átvételhez fűződő érdekét, igazolja személyazonosságát - érvényes személyazonosító igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél - és lakcímét - lakcímkártya -, illetve közli az okirat felhasználásának célját.
  • Amennyiben a kérelmező meghatalmazott, úgy az okirat átadásának feltétele a kérelemmel együtt benyújtott közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (két tanú aláírásával ellátott) eredeti meghatalmazás.
Fizetési kötelezettség

Az eljárás illetékmentes.

Eljáró szerv

Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztály Igazgatási Osztály Anyakönyvvezetői Csoport.

Felettes szerv/jogorvoslat

Budapest Főváros Kormányhivatala.